
Co čtenáři najdou ve Speciálu Čerpačka Jaro 2025?
- Rozhovor o dekarbonizaci nákladní dopravy
Daniel Vagaský, předseda představenstva společnosti Shell Czech Republic, mluví v rozhovoru o dekarbonizaci nákladní dopravy, která podle něj musí být hlavně postupná a ekonomicky udržitelná.
- Sílí tlak na technologickou neutralitu
Družbou dotekla ruská ropa, Česko čeká zásobování skrze ropovody TAL a IKL takzvanou západní cestou. A v Evropě sílí tlak na technologickou neutralitu, která zajistí splnitelnost emisních cílů.
- Na rostoucí poptávku po nealku je třeba reagovat
Nealkoholické nápoje jsou nedílnou součástí sortimentu čerpa cích stanic, přičemž ty energetické a funkční zažívají rekordní růst. Spotřebitelé stále častěji hledají nejen osvěžení, ale i benefity v podobě vitaminů, minerálů či přírodních extraktů.
- Impulzní boj o zákazníky
Čerpací stanice jsou ideálním místem impulzních nákupů. Zákazníci hledají rychlé občerstvení a doplňky stravy. Výrobci se snaží upoutat pozornost vhodným balením a marketingem.
- U autokosmetiky mají přednost ekologické výrobky
Prodej autokosmetiky a provozních kapalin je ovlivněn sezonními faktory a preferencemi zákazníků. Výrobci využívají různé marketingové strategie, od promo akcí a slev po digitální kampaně a spolupráci s influencery, aby podpořili
prodej svých produktů a oslovili širokou škálu motoristů.
- Myčky nabízejí nové technologie pro náročné zákazníky
Automyčky a mycí centra se staly ne zbytnou součástí moderní infrastruktury, ať už jako součást čerpacích stanic, nebo jako samostatné provozovny. Současný trh nabízí různorodé technologie a inovace, které reagují na rostoucí nároky na kvalitu, ekologii i uživatelský komfort.
- Multifunkční centra s nabídkou produktů a služeb
Čerpací stanice se transformují z pouhých míst pro tankování paliva na multifunkční centra, která nabízejí širokou škálu produktů a služeb. Pro jejich majitele a provozovatele je klíčové sledovat aktuální trendy ve vybavení prodejen a přizpůsobit se měnícím se
potřebám zákazníků
- Motoristé navyšují spotřebu PHM
Loňská spotřeba paliv v meziročním srovnání vzrostla. Stojí za tím mimo jiné pokles jejich cen ve druhé polovině roku, stabilizace ekonomiky a obavy z nedostatku paliv v souvislosti s válkou na Ukrajině, které se nakonec nenaplnily. Trh se navíc vypořádává s novými nařízeními a řidiči pozitivně vnímají prémiové varianty.
———————-
Speciál Čerpačka je tištěným speciálem časopisu Zboží&Prodej, který se věnuje aktuálním tématům, jež řeší majitelé, provozovatelé a nájemci čerpacích stanic, sleduje trendy v nejprodávanějších produktových kategoriích i chování zákazníků v tomto segmentu maloobchodu. Přináší také informace o kongresu Čerpačka a jeho programu.
Speciál není určen k prodeji v novinových stáncích. V případě zájmu o zaslání na vaši čerpací stanici kontaktujte: distribuce2@atozgroup.cz.