logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Pro mladé Čechy ve věku 18–24 let už auto není jen dopravním prostředkem – je to vstupenka ke...
  • Podle aktuálního průzkumu společnosti Shell jezdí až 28 procent českých řidičů autem nejčastěji...
  • Rafinérská a petrochemická skupina Orlen Unipetrol, jediný zpracovatel ropy a výrobce pohonných...
  • K 31. květnu 2025 jezdilo po českých silnicích již přes 44 500 osobních bateriových...

V autokosmetice mají přednost ekologické výrobky

4. června 2025
Sortiment 0
72
V autokosmetice mají přednost ekologické výrobky

Prodej autokosmetiky a provozních kapalin je ovlivněn sezonními faktory a preferencemi zákazníků. Výrobci využívají různé marketingové strategie, od promo akcí a slev po digitální kampaně a spolupráci s influencery, aby podpořili prodej svých produktů a oslovili širokou škálu motoristů.

Četnost mytí vozu je individuální záležitostí. Hodně totiž záleží na osobních preferencích majitelů, respektive řidičů. Odborníci přitom doporučují alespoň dvakrát do roka, před zimní sezonou a na jaře, provést hloubkovou dekontaminaci karoserie včetně odstranění poletavé rzi a nanesení ochranných vrstev, které díky svým vlastnostem usnadní následnou péči o vůz.

Přečtěte si také
Do konce roku téměř zmizí značka Benzina, skoro 90 % stanic ponese značku Orlen

Pozornost ochraně laku

S příchodem jara a léta se zvyšuje poptávka po produktech na mytí, voskování a ochranu laku. „Zákazníci hledají kvalitní vosky a sealanty, které chrání vůz před UV zářením, deštěm a prachem. S teplejším počasím se rovněž zvyšuje zájem o údržbu interiéru vozidla. Produkty na čištění čalounění, plastů a skel jsou oblíbené, zejména s ohledem na prach a nečistoty, které se během jara a léta vyskytují,“ míní Kristina Jirkovská, key account manager & brand manager společnosti AutoMax Group.

Čím dál více motoristů se zajímá i o detailing, tedy použití profesionálních výrobků na údržbu a obnovu vzhledu vozidla. Spotřebitelé touží pro produktech, které jim umožní dosáhnout srovnatelných výsledků s profesionálními službami. „Růst technologií, jako jsou keramické povlaky a nanotechnologie, přitahuje pozornost zákazníků, kteří chtějí efektivní a dlouhotrvající ochranu pro své vozy,“ naznačuje Kristina Jirkovská. Tyto trendy ukazují, že motoristé v ČR kladou stále větší důraz na kvalitu, ekologii a celkovou péči o své vozy, což ovlivňuje jejich výběr autokosmetiky a provozních kapalin.

Přečtěte si také
Orlen umožnil zákazníkům darovat věrnostní body z aplikace neziskovkám

Její kolegyně Kateřina Kyselová, brand manager značky Coyote, dodává, že spotřebitelé se již nesoustředí pouze na čistotu vozu, ale čím dál více dbají na dlouhodobou ochranu laku před nečistotami a UV zářením, což prodlužuje životnost exteriéru. Kvalitní ochrana se stává klíčovou součástí péče o vozidlo. „Pro rok 2025 plánujeme novinky, které tento trend podpoří. Stejně jako naše ostatní produkty, i tyto budou snadno aplikovatelné a zajistí vynikající výkon,“ zdůrazňuje.

Na významnosti získávají autošampony a mycí houby

Milan Demel, obchodní ředitel společnosti Filson, zdůrazňuje, že náležitá pozornost by se měla věnovat i dalším částem vozu. V zimě podvozku, včetně kol, dává nejvíce zabrat sníh a sůl. Zapomínat by se ale nemělo ani na interiér. „Naše komplexní nabídky autokosmetiky Carlson a Autocleaner umožňují všem motoristům dosáhnout maximální péče o vůz. Rozhodně doporučujeme provést i kontrolu motorového oleje, vhodné jsou kvalitní značky Carlson nebo Syntanol, a zároveň s tím zkontrolovat i chladicí kapalinu. Zde doporučujeme produkty tradiční české značky Fridex, které nabízíme i v obchodním označení Fridex G12evo,“ konstatuje. Jde o růžovofialovou chladicí kapalinu moderního složení s prodlouženou životností určenou pro použití v chladicích systémech spalovacích, hybridních i bateriových elektrických vozů. V rámci chladicích kapalin je i levnější řada Carlson Antifreeze Profi, kde se nacházejí klasické produkty G11, G12 a nyní i G12evo.

„V případě péče nejen po zimě si vysokou popularitu stále drží vlhčené ubrousky, které nabízejí okamžité řešení a rychlou očistu. Řidič stojící v dopravní zácpě si díky nim může rychle vyčistit palubní desku či výhled z vozu. Samozřejmě pro plnohodnotnou očistu po zimě a pro přípravu vozu na jarní období doporučujeme specializované, tekuté nebo aerosolové přípravky,“ říká Tomáš Skopový, marketingový ředitel společnosti DF Partner. V jarní a letní sezoně opět získávají na významnosti autošampony a mycí houby. Silničních nečistot a pylu se v tomto období objevuje spousta, navíc se do vzduchu opět dostává písek ze saharských oblastí, který způsobuje významné zašpinění vozu a prašnost. „Na vrcholu oblíbenosti jsou na jaře a v létě logicky čističe zaschlého hmyzu, jako je Sheron odstraňovač hmyzu. Ten patří k nejintenzivnějším přípravkům na trhu vůbec,“ poukazuje. Nelze opomenout ani různé druhy osvěžovačů vzduchu. Od března 2025 se firma DF Partner stala oficiálním distributorem značky Power Air pro segment čerpacích stanic.

Nejprodávanější jsou ubrousky na čištění interiéru

Společnost Orlen Unipetrol RPA v jarní a letní sezoně, kdy jsou nečistoty na vozidle viditelnější, přizpůsobuje nabídku autokosmetiky potřebám zákazníků. Řidiči vyhledávají především přípravky na odstranění pylu a hmyzu, které zároveň zlepšují viditelnost. „Nezbytností je proto kvalitní kapalina do ostřikovačů, která si s těmito nečistotami poradí,“ zdůrazňuje tisková mluvčí Lada Gadas. Jejich prémiová kapalina s nano částicemi pomáhá zmírňovat ulpívání vody a pylu na čelním skle, tím přispívá ke zvýšení bezpečnosti jízdy, a získává si tak stále větší popularitu.

I na čerpacích stanicích MOL mají zákazníci na výběr v regále mnoho čističů v tekuté nebo pěnové formě, stejně tak i ubrousků. „Mohou si přečíst, k čemu a jak se používají, a snáze se rozhodnout, které jsou pro ně ty nejvhodnější. Výrobky propagujeme v měsíčních promo aktivitách a na mimořádném umístění,“ konkretizuje Mikuláš Duda, tiskový mluvčí společnosti MOL Česká republika. Nejprodávanější jsou ubrousky na čištění interiéru. Jejich kvalita a vůně je ve výborném poměru cena a využití. Jsou skladné a použít jich lze vždy jen tolik, kolik je zapotřebí. „V tomto segmentu rozšiřujeme nabídku o privátní značku ubrousků vlastní značky MOL,“ dodává.

Na obal se spotřebuje méně plastů

I v oblasti autokosmetiky a provozních kapalin hraje stále větší roli ekologická udržitelnost. „Na tento trend reagujeme rozšiřováním nabídky šetrnějších produktů, které mají snížený obsah chemikálií, jsou biologicky odbouratelné nebo pocházejí z obnovitelných zdrojů,“ sděluje Lada Gadas. V rámci provozních kapalin pracují na vývoji ekologičtějších variant, které zachovávají vysokou účinnost a zároveň minimalizují negativní dopady na životní prostředí. Kromě toho dbají na optimalizaci obalových materiálů, kde hledají možnosti recyklovatelných a udržitelných řešení.

„Snažíme se poskytovat co nejpodrobnější informace o původu produktů, jejich složení, výrobním procesu a dopadu na životní prostředí. Jsme držitelem certifikace ISO 14000 a ISO 14001, což jsou mezinárodně uznávané standardy pro systémy řízení ochrany životního prostředí. Dále šetříme životní prostředí například výrobou menšího balení produktu letního koncentrátu, do kterého se přidá voda a tím nahradí spotřeba obalového materiálu,“ informuje Milan Demel. A připomíná, že objemy zmenšují i u stojících sáčků, které lze navíc recyklovat.

„Do značky Sheron implementujeme celou řadu inovací podporujících trend udržitelnosti. V čím dál větší míře používáme buď plně recyklované obaly, nebo alespoň plastové obaly s určitým podílem recyklátu. Postupně ustupujeme od balení do fólií a nahrazujeme je papírovými, opět typicky recyklovanými krabicemi,“ dokládá Tomáš Skopový. V oblasti plastových sáčků, tzv. softpacků, byli průkopníky na českém a slovenském trhu. Na výrobu právě takového sáčku pro provozní kapaliny je spotřebováno až o 70 % méně plastu ve srovnání s běžným plastovým kanystrem. Ve spolupráci s firmou EcoTank navíc rozvíjí systém zásobování výdejních stojanů na kapaliny do ostřikovačů, kde se spotřebě plastových obalů vyhýbají úplně.


„S teplem rostou prodeje.“

V autokosmetice se s příchodem teplejšího počasí vždy zvýší poptávka po exteriérových produktech, jako jsou autošampony, vosky a odstraňovače hmyzu. Mezi nejprodávanější sezonní produkty patří i letní kapaliny do ostřikovačů, které nahrazují zimní směsi ihned po odeznění nízkých teplot. Vysokou popularitu si získaly i čističe klimatizace, protože jarní sezona je ideálním obdobím pro její údržbu. Zákazníci u nich oceňují schopnosti odstranit nepříjemné zápachy a zajistit svěží vzduch v interiéru.

Kateřina Kyselová, brand manager značky Coyote, AutoMax Group


Pomáhají digitální kampaně

Prodeje bývají podpořeny různými způsoby. „Využíváme promo aktivity. Konkrétně akční ceny nebo dárky k nákupu. Aktuálně spouštíme promo akci v čerpacích stanicích Shell, kde budeme pro zákazníky před letními prázdninami nabízet měsíční slevovou akci na Coyote polarizační brýle,“ tvrdí Kristina Jirkovská. Společnost Filson při podpoře prodejů používá různé marketingové akce, které odpovídají aktuální poptávce po daném sortimentu. „Náš tým zkušených obchodních zástupců poskytuje profesionální servis, poradenství a služby,“ vyzdvihuje Milan Demel. Obchodní zástupci pravidelně navštěvují čerpadláře v daném regionu a vzhledem k odborným znalostem všech produktů a profesionálnímu přístupu se stávají jejich plnohodnotnými partnery.

„Odborníci u nás dbají na pečlivé a čisté vystavení produktů v regálech benzinek. Systém objednávání a zásobování je nastaven tak, aby nedocházelo k výpadkům, což je pro prodejnost základem. Dále organizujeme nejenom prodejní akce pro provozovatele čerpaček, ale i přímo pro spotřebitele,“ říká Tomáš Skopový. Podle něj jsou možnosti propagace s ohledem na prostor zpravidla omezené, ale i přesto využívají vhodných nástrojů, jak motoristu na výhodnou nabídku či specifické vlastnosti výrobku upozornit.

V síti čerpacích stanic Orlen využívají marketingové strategie zaměřené na zvýraznění důležitosti péče o vozidlo, a to prostřednictvím reklamy v tradičních médiích, jako je tisk či televizní a rádiové spoty, dále v digitálních kampaních na sociálních sítích a webech a v neposlední řadě propagace ve věrnostní aplikaci Orlen. „Na čerpačkách podporujeme prodej pomocí reklamních poutačů, které jsou umístěny na strategických místech, a pravidelných slevových akcí na vybrané produkty,“ popisuje Lada Gadas. Tyto akce často propojují s dalšími službami či produkty, aby zákazníci měli ještě větší motivaci k nákupu.

Zajímavé oživovače pneu a plastů

Spotřebitelé mají rádi nové produkty, proto se jich i pro letošní letní sezonu na trhu objeví hned několik. Například novinka Coyote čistič klimatizace efektivně odstraňuje zápach a nečistoty z ventilace, aplikace trvá 15 minut a zanechává svěží vůni. Coyote Express Wax chrání karoserii, dodává lesk a lze ho použít na všechny vnější povrchy. Coyote autošampon je pH neutrální, chrání lak a udržuje ochranné vrstvy. Coyote autošampon s voskem odstraňuje nečistoty a vytváří dlouhodobou ochranu karoserie.

Mezi bestsellery značky Coyote patří ubrousky Cockpit vanilka, ubrousky na sklo a zrcadla i oživovač pneu a plastů. „Pod touto značkou nabízíme i oleje Lubes a širokou škálu doplňků, přičemž tuto produktovou řadu neustále rozšiřujeme. V loňském roce jsme se zaměřili i na naši další značku Mafra, konkrétně řadu Maniac Line,“ deklaruje Kristina Jirkovská. Jde o výkonnou high-tech produktovou řadu určenou pro skutečné nadšence do detailingu, kteří hledají maximální estetický výkon a dokonalé detaily.

Zaujaly vůně jablko a višeň

Na start jarní sezony patří přechodové kapaliny, tedy směsi do ostřikovačů, které vykazují jistou mrazuodolnost (do -5 °C), ale receptura je již koncipována pro boj s typickými letními silničními nečistotami a hmyzem. „Konkrétně se jedná o výrobek s názvem Sheron celoroční ostřikovač eMotion -5 °C. Pevně věříme, že se do prodejní topky dostane novinka Sheron letní ostřikovač Rally -5 °C Rain Off, kde jsme inovovali recepturu, která nejenže skvěle myje sklo, ale současně nabízí i efekt tekutých stěračů,“ dokládá Tomáš Skopový. Novinkou, od které si slibují v jarním období nejvíce, jsou motorové oleje značky Sheron, které byly do nabídky doplněny primárně na žádosti čerpaček.

„Žádané jsou kvalitní auto šampony, vlhčené ubrousky a speciální spreje pro údržbu interiéru i exteriéru vozidel. Sledujeme i rostoucí popularitu výrobků, které jsou vhodné k okamžitému použití, zejména určených k ošetření interiéru vozidel a kapalin do chladiče, kde nabízíme řadu ‚ready to use coolantů‘ pod značkou Platinum,“ dodává Lada Gadas. Výrobky české tradiční značky Velvana se u zákazníků těší vysoké oblibě, a to především v řadě autokosmetiky Autocleaner. „Co se týká našich kapalin do ostřikovačů, máme pozitivní ohlasy od zákazníků na produkty z řady Carlson ‚Bláznivá edice‘, a to z důvodu nových svěžích vůní a Flexi obalu,“ zmiňuje Milan Demel. Stále oblíbenější jsou podle něj i letní kapaliny do ostřikovačů Glacidet, a to hlavně ve vůních jablko a višeň. Pro ženy mají speciální letní produkt Pink lady. Své místo na trhu si našly i jejich kapaliny do ostřikovačů balené v uzavíratelných stojacích sáčcích Carlson, a to pro svoji skladnost. „Čerstvou novinkou je Autocleaner Quick Wax, rychlý vosk a detailer v 500ml balení,“ prozrazuje. Jde o kvalitní polymerickou ochranu na bázi křemíku/keramiky, která zvyšuje lesk a brilanci laku, vytváří ochranný film a konzervuje lak.

Článek vyšel také v tištěné příloze Speciál Čerpačka Jaro 2025

Související články:

Do konce roku téměř zmizí značka Benzina, skoro 90 % stanic ponese značku Orlen Orlen umožnil zákazníkům darovat věrnostní body z aplikace neziskovkám Předsedou představenstva Orlen Unipetrol je Mariusz Wnuk, místopředsedou se stal Zbigniew Pawłucki Autokosmetika a provozní kapaliny: Věrnost zákazníků zvyšují komplexní produkty

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Video: Čerpací stanice Adam v Chotěboři

Za rozhodnutím provozovat čerpací stanici se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba navázání na rodinné tradice. Jakub Adam, jednatel čerpací stanice Adam v Chotěboři, sází v rodinném podnikání hlavně na osobní přístup k zákazníkům. Kromě stojanů s palivem u něho najdete také myčku, nabídku stáčeného vína, stánek se zmrzlinou a populárním bubble tea nebo pivní speciality […]

Video: Čerpací stanice Fuel Rokytno

Za rozhodnutím stát se majitelem čerpací stanice se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba mít jako majitel kamionové dopravy kde tankovat a také nabídnout lidem poctivé jídlo na dálnici za velmi dobré ceny. Na čerpací stanici Fuel Rokytno čeká na zákazníky osm výdejních stojanů, dva tankomaty a jeden pro smluvní partnery, čtyři dobíjecí stání pro elektromobily, […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required