logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Pro mladé Čechy ve věku 18–24 let už auto není jen dopravním prostředkem – je to vstupenka ke...
  • Podle aktuálního průzkumu společnosti Shell jezdí až 28 procent českých řidičů autem nejčastěji...
  • Rafinérská a petrochemická skupina Orlen Unipetrol, jediný zpracovatel ropy a výrobce pohonných...
  • K 31. květnu 2025 jezdilo po českých silnicích již přes 44 500 osobních bateriových...

Průzkum Arval: Generace Z hledá při koupi auta svobodu a zážitky, ne dlouhodobé závazky

5. června 2025
Data 0
65
Průzkum Arval: Generace Z hledá při koupi auta svobodu a zážitky, ne dlouhodobé závazky

Pro mladé Čechy ve věku 18–24 let už auto není jen dopravním prostředkem – je to vstupenka ke svobodě. Na rozdíl od starších generací, které si pořizují nový vůz hlavně jako náhradu za ten dosluhující, mladí ho kupují kvůli cestování, flexibilitě a nezávislosti. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti Arval, předního poskytovatele operativního leasingu v Česku.

V otázce značek a modelů mají mladí jasno – Škoda je u mladých respondentů nejčastěji zmiňovaná plánovaná značka pro pořízení automobilu (66 %), následují Volkswagen, Hyundai, Toyota a Kia. Pokud jde o typ karoserie, dominuje kombi (40 %), následuje hatchback (20 %) a sedan (15 %). Až 89 % z nich sahá po zánovním autě, o nové vozy má zájem jen malá část.

Přečtěte si také
Dotace pomohly zvýšit počet nových elektromobilů, Arval hlásí 239% nárůst bateriových aut

Operativní leasing? Mladí o něm zatím příliš netuší

Průzkum společnosti Arval také ukázal zajímavý paradox – i když mladí hledají flexibilní možnosti mobility, operativní leasing zůstává pro velkou část z nich neznámý. Až 40 % respondentů nevědělo, co operativní leasing obnáší a jaké má výhody. Hlavním problémem pro ně přitom není ani tak fakt, že by auto nevlastnili, ale spíše obavy z nejasných podmínek při vrácení vozu a potenciálních dodatečných poplatků. Ti, kdo operativní leasing znají, naopak oceňují, že se nemusí starat o servis a nemusí šetřit na velkou jednorázovou investici.

„Mladí lidé přemýšlejí jinak – nechtějí se vázat na dlouhá léta a hledají možnosti, jak být mobilní bez velkých finančních výdajů. Operativní leasing jim přesně tohle nabízí, ale mnoho lidí o něm zatím příliš neví. Osvěta v tomto směru by jim ale mohla otevřít dveře k řešení, které by jim skutečně sedělo,“ říká Tomáš Kadeřábek, šéfkonzultant společnosti Arval.

Zajímavé je, že o koupi nového vozu uvažuje jen 11 % mladých ve věku 18–24 let, zatímco ve starších věkových skupinách tento podíl výrazně roste. Dokonce i 31 % respondentů starších 65 let o novém autě přemýšlí mnohem častěji, než mladí, kteří jsou teprve na začátku své životní dráhy. Tento rozdíl může souviset s rozdílným postojem k dlouhodobým investicím, ekologii nebo z důvodu, že mladší řidiči často řeší auto především jako prostředek k dosažení větší mobility, nikoliv jako dlouhodobé řešení.

Související články:

Dotace pomohly zvýšit počet nových elektromobilů, Arval hlásí 239% nárůst bateriových aut

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Video: Čerpací stanice Adam v Chotěboři

Za rozhodnutím provozovat čerpací stanici se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba navázání na rodinné tradice. Jakub Adam, jednatel čerpací stanice Adam v Chotěboři, sází v rodinném podnikání hlavně na osobní přístup k zákazníkům. Kromě stojanů s palivem u něho najdete také myčku, nabídku stáčeného vína, stánek se zmrzlinou a populárním bubble tea nebo pivní speciality […]

Video: Čerpací stanice Fuel Rokytno

Za rozhodnutím stát se majitelem čerpací stanice se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba mít jako majitel kamionové dopravy kde tankovat a také nabídnout lidem poctivé jídlo na dálnici za velmi dobré ceny. Na čerpací stanici Fuel Rokytno čeká na zákazníky osm výdejních stojanů, dva tankomaty a jeden pro smluvní partnery, čtyři dobíjecí stání pro elektromobily, […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required