logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Využívání sítě E.ON Drive roste. Za prvních šest měsíců letošního roku odebrali řidiči...
  • Společnost Shell oslavuje 75 let technologického partnerství se Scuderia Ferrari HP a při té...
  • Společnost Carpaint ve Světicích u Říčan modernizovala svou čerpací stanici, patřící do...
  • Společnost OMV představila letní nabídku občerstvení, která potěší všechny milovníky kvalitního...

Průzkum MOL: Příznaky únavy za volantem zažilo 64 % řidičů, pravidelnou přestávku plánuje jen polovina

16. června 2025
Data 0
144
Průzkum MOL: Příznaky únavy za volantem zažilo 64 % řidičů, pravidelnou přestávku plánuje jen polovina

Podle aktuálního průzkumu společnosti MOL zažilo příznaky ospalosti, jako jsou těžká víčka, zívání či potíže s udržením hlavy, 64 % řidičů. Více než třetina řidičů dokonce přiznává, že se vlivem únavy sami dostali do nebezpečné situace. Pravidelné přestávky během dlouhých jízd ale vždy nebo většinou plánuje pouze 48 % z nich.

Dlouhé cesty autem nejsou mezi českými řidiči ničím neobvyklým – z výsledků průzkumu společnosti MOL vyplývá, že 41 % z nich vyráží na více než tříhodinovou cestu alespoň jednou měsíčně. Nejčastějším důvodem jsou dovolené (58 %), návštěvy rodiny (44 %) nebo volnočasové aktivity (45 %). Dlouhé cesty jsou pro řidiče nejen fyzicky náročné, ale jsou také stresující. „Podle výsledků průzkumu během delší cesty autem řidiče nejvíce stresuje dopravní situace, strach z nehody a také únava a ospalost,“ komentuje výsledky průzkumu Mikuláš Duda, manažer korporátní komunikace společnosti MOL Česká republika.

Přečtěte si také
Věrnostní program MOL Move získal za rok půl milionu zákazníků, táhne gamifikace

Zastávky lidé podceňují 

Situace, kdy se řidiči dostávají do nekomfortní situace spojené s únavou, jsou přitom poměrně časté.  Hned 37 % českých řidičů v průzkumu společnosti MOL přiznává, že se vlivem únavy při řízení dostalo do nebezpečné situace. Přesto ji však řada řidičů stále podceňuje a na delších cestách zapomíná na plánování dostatečných zastávek. Jen necelá polovina motoristů (48 %) v průzkumu uvedla, že při plánování cesty předem přemýšlí o zastávkách a odpočinku. Zbývající respondenti přiznávají, že své přestávky plánují jen občas nebo zcela náhodně.

Logickou volbou, kde dobít energii na cestách, jsou čerpací stanice, jejichž síť u nás patří mezi nejhustší v Evropě. „Zejména na dálničních a tranzitních čerpacích stanicích podle našich zkušeností řidiči staví i na delší zastávky. Právě na těchto čerpacích stanicích proto vždy najdete široký sortiment občerstvení Fresh Corner a dostatek prostoru pro odpočinek,“ říká Mikuláš Duda ze společnosti MOL Česká republika. „V rámci naší aplikace MOL Move si mohou řidiči cestu dobře naplánovat a nastavit si navigování vozu na předem zvolenou čerpací stanici po své trase. V aplikaci přitom také zjistí, jaký typ služeb a občerstvení na stanicích nabízíme,“ dodává Mikuláš Duda.

Přečtěte si také
Čtvrtina Čechů si dává při jízdě autem alespoň jednu kávu za tři hodiny

Lidé nejčastěji volí zastávku na čerpacích stanicích

Pravidelné zastávky během delších cest dělá 62 % řidičů jednou za dvě hodiny nebo častěji. Data z průzkumu společnosti MOL potvrzují, že řidiči a jejich posádky nejčastěji volí právě zastávku na čerpacích stanicích (67 %) nebo odpočívadlech (31 %). Drtivá většina řidičů (90 %) přitom uvádí, že jejich běžná zastávka zabere maximálně 20 minut. Energii pak řidiči doplňují různým způsobem, kávu nebo energetický drink při svých zastávkách volí přes 70 % řidičů.

Únava za volantem často přichází plíživě a řidiči její symptomy dlouho přecházejí, následky takového chování ale mohou být fatální. Příznaky ospalosti – jako těžká víčka, zívání či potíže s udržením hlavy při řízení zažily dvě třetiny českých řidičů. Více než třetina řidičů dokonce přiznává, že se vlivem únavy sami dostali do nebezpečné situace.

Proti únavě za volantem lze bojovat jednoduchými kroky.  V rámci cesty je dobré naplánovat přestávku každé dvě hodiny nebo po každých 180 kilometrech. Důležité je dodržování pitného režimu, jehož základem je voda, krátkodobě mohou energii dodat nápoje jako káva a energetické nápoje. Při doplňování energie jídlem mají řidiči vsadit spíš na menší a častější porce. Pokud se při řízení objeví pocit ospalosti, je potřeba zastavit co nejdříve. Zastávka by v takovém případě měla být delší, nejlepší je si během přestávky zdřímnout. A při mírném pocitu únavy pomůže krátké protažení na čerpací stanici nebo odpočívadle.

Sběr dat proběhl prostřednictvím Kantar Instant research na reprezentativním vzorku 500 českých řidičů a řidiček ve věku 18-65 let.

 

 

Související články:

Věrnostní program MOL Move získal za rok půl milionu zákazníků, táhne gamifikace Čtvrtina Čechů si dává při jízdě autem alespoň jednu kávu za tři hodiny Orlen loni prodal na čerpacích stanicích více než 11 milionů hotdogů MOL: 12,5 milionu šálků kávy a 6 milionu párků

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Video: Čerpací stanice Adam v Chotěboři

Za rozhodnutím provozovat čerpací stanici se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba navázání na rodinné tradice. Jakub Adam, jednatel čerpací stanice Adam v Chotěboři, sází v rodinném podnikání hlavně na osobní přístup k zákazníkům. Kromě stojanů s palivem u něho najdete také myčku, nabídku stáčeného vína, stánek se zmrzlinou a populárním bubble tea nebo pivní speciality […]

Video: Čerpací stanice Fuel Rokytno

Za rozhodnutím stát se majitelem čerpací stanice se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba mít jako majitel kamionové dopravy kde tankovat a také nabídnout lidem poctivé jídlo na dálnici za velmi dobré ceny. Na čerpací stanici Fuel Rokytno čeká na zákazníky osm výdejních stojanů, dva tankomaty a jeden pro smluvní partnery, čtyři dobíjecí stání pro elektromobily, […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required