logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Skupina MOL oznámila finanční výsledky za třetí čtvrtletí roku 2025. Zisk před zdaněním činil...
  • Evropa se podle Skupiny MOL nachází na křižovatce, kdy průmysl čelí rostoucím nákladům a...
  • V České republice je aktuálně provozováno více než 54 tisíc osobních bateriových elektromobilů....
  • Na proměny a budoucnost maloobchodu se zaměří druhý ročník kongresu Czech Retail Days, který se...

Na 13. Kongresu Čerpačka dominovala témata AI či bezobslužného prodeje

8. října 2025
Zpravodajství 0
195
Na 13. Kongresu Čerpačka dominovala témata AI či bezobslužného prodeje

Letošní už 13. Kongres Čerpačka, který se konal na konci září v Aquapalace Hotelu Prague, přinesl hlubší pohled na nové příležitosti růstu v rychle se měnícím prostředí plném technologických inovací a neustálých výzev. Praktické rady, jak čerpací stanice posunout dál, zefektivnit jejich provoz, nabídnout zákazníkům nové služby a zvýšit zisk, si nenechalo ujít bezmála tři sta účastníků, kteří si vyslechli celkem 21 řečníků, panelistů a moderátorů.

Hlavním cílem akce je informovat a inspirovat majitele, provozovatele a nájemce čerpacích stanic, aby obstáli v náročném konkurenčním boji. Záštitu nad událostí, která je v českém prostředí ojedinělá, převzaly Hospodářská komora ČR, Ministerstvo dopravy ČR, Ministerstvo průmyslu a obchodu a SČS – Unie nezávislých petrolejářů ČR.

Přečtěte si také
Společnost Shell otevřela svou první LNG stanici v ČR

Zlatými partnery byly společnosti Orlen a P.V.A. systems. Nové produkty či služby představilo celkem 36 partnerů, kteří byli přítomným k dispozici během celé akce. Svou nabídku prezentovali v expo zóně, která se stala místem k získání informací o nových produktech a službách i pro utužení stávajících a navázání nových obchodních kontaktů.

„Na kongresu rezonovalo téma automatizace a digitalizace, ať už jde o zavádění umělé inteligence do interních procesů nebo bezobslužný prodej, a to nejen pohonných hmot. Představili jsme první obchod bez obsluhy na čerpací stanici u nás. Testuje jej společnost Top Tank a technologicky jej zajišťuje firma P.V.A. systems, která má s tímto typem provozu už bohaté zkušenosti z oblasti prodejen potravin. Bude zajímavé sledovat, kam se tento trend v následujícím období posune a zda to bude cesta pro optimalizaci provozu čerpacích stanic v České republice,“ hodnotí témata kongresu Jana Lysáková, group manažerka pořádající společnosti Atoz Retail.

Přečtěte si také
Kongres Čerpačka: Sortiment, který pohání váš byznys

Umělá inteligence sníží administrativu a zvýší zisk

Už podruhé měli zájemci možnost zúčastnit se den před odborným programem exkurze na zajímavé místo. Zatímco vloni si prohlédli objekt kritické infrastruktury státu Centrální tankoviště ropy u Nelahozevsi, letos vyrazili do areálu firmy Loomis Czech Republic v Horních Počernicích, která působí v oblasti přepravy a správy hotovosti. Opět se tak dostali na místo, které není běžně přístupné a seznámili se s vozovým parkem speciálně vybaveným pro převoz peněz nebo trezorem SafePoint, který umožňuje bezpečné uložení tržeb přímo na čerpací stanici.

Jak v praxi využít umělou inteligenci, to bylo obsahem úvodní prezentace kongresu, které se ujal poradce a konzultant v oblasti automatizace a digitalizace Filip Plevač. Zúčastněným mimo jiné sdělil, že AI se může stát praktickým pracovním nástrojem, díky kterému čerpací stanice zefektivní a zautomatizuje svůj chod. „Umělá inteligence otevírá obrovskou revoluci v administrativních činnostech. Ať už vlastníte malou jednotku nebo řídíte obrovský konglomerát, AI dokáže administrativu snížit až o 80 procent,“ přiblížil. Digitální pomocník má také schopnost identifikovat nové obchodní příležitosti, a přispět tak přímo k růstu tržeb.

Filip Plevač

 

Účastníky akce posléze přivítal ministr dopravy Martin Kupka, který kromě jiného nastínil vývoj dopravní infrastruktury a legislativní změny čekající v nejbližší době na provozovatele čerpaček. Podrobněji se pak na evropské regulace ve své prezentaci zaměřil Ivan Indráček, předseda představenstva SČS – Unie nezávislých petrolejářů ČR. K podstatným novinkám patří směrnice RED III, která předepisuje zvyšování podílu obnovitelných zdrojů energie, nebo nový systém emisních povolenek ETS 2.

Ministr dopravy Martin Kupka

Zachrání HVO spalovací motory?

Velký zájem vzbudila diskuse o alternativním palivu známém jako hydrogenované rostlinné oleje (HVO), které představuje jednu z možných cest, jak prodloužit životnost spalovacích motorů. V Česku je však zatím k dostání jen na poměrně nízkém počtu čerpacích stanic. O výhodách HVO a možnostech širšího uplatnění v tuzemsku debatovali v panelové diskusi Ivan Indráček, Dávid Halász, head of alternative fuels společnosti Eurowag, Josef Pokorný, tajemník Svazu dovozců automobilů, Pavel Rubeš, jednatel společnosti Nikey, a Pavel Šimáček, docent v Ústavu udržitelných paliv a zelené chemie VŠCHT Praha. Ten mimo jiné k výhodám HVO uvedl: „Palivo přináší klidnější chod motoru, jeho menší opotřebení a je tu i obrovský potenciál ve snížení množství sazí.“

Nonstop dostupné pohonné hmoty představují pro zákazníky výrazný komfort, zatímco čerpacím stanicím přinášejí úspory i dodatečný zisk. Jak k bezobslužným čerpacím stanicím přistupuje společnost Orlen, objasnili Szymon Glabinski, senior IT project manager & business process consultant společnosti Orlen Unipetrol RPA, a Miroslav Stříbrský, jednatel společnosti Unicode Systems, technologického dodavatele těchto čerpacích stanic.

Na prezentaci o bezobslužném prodeji pohonných hmot plynule navázalo aktuální téma automatizovaných shopů. Ty se poslední tři roky prosazují na tradičním maloobchodním trhu a očekává se, že postupně začnou pronikat i do segmentu čerpacích stanic. Radek Nachtmann, ředitel společnosti P.V.A. systems, a Jitka Žižková, obchodní ředitelka společnosti Top Tank, osvětlili, jak nonstop obchod funguje a jaké benefity, ale i výzvy přináší svým provozovatelům.

Inspirace úspěchem

Nejoblíbenější částí kongresového programu jsou podle ohlasů účastníků video reportáže, které přinášejí inspirativní příběhy úspěšných čerpacích stanic. Tentokrát se o své zkušenosti a podnikatelské cesty podělili Roman Mucha, majitel společnosti Muso, která provozuje franšízovou čerpací stanici Orlen v Orlové, Robert Musil, jednatel společnosti 212 Autopark v Tehovci, a Daniel Přikryl, jednatel společnosti Fly Horse ve Vikýřovicích.

Které produkty zařadit do stále populárnější gastro nabídky? Patřit by mezi ně měly hot dog a káva , a to zejména ta s mlékem, které se u zákazníků těší rostoucí oblibě. V shopu by nemělo chybět místo ani pro nealkoholické nápoje, pivo a tabákové výrobky. „Tvrdá“ prodejní data a také závěry studie Petrol Shopper Trends, která mapovala nákupní zvyklosti Čechů na čerpacích stanicích, představili zástupci společnosti NielsenIQ, retailer business partner Lukáš Hlaváč a analytic insights associate Lukáš Lyčka. „Řetězce si uvědomily důležitost doplňkové nabídky. Jídlo by mělo být čerstvé a kvalitní a káva pokud možno výběrová, s přidanou hodnotou a nesloužící jen na rychlé povzbuzení,“ odhalil preference nakupujících Lukáš Lyčka.

Dobře postavený shop a promyšlená nabídka sortimentu mohou výrazně zvýšit tržby i spokojenost zákazníků. Klíčové je vědět, jak efektivně pracovat s rychloobrátkovým zbožím a správně nastavit gastronomickou nabídku. O tom, které prodejní koncepty se nejlépe osvědčují v praxi, diskutovali na závěr kongresu Tomáš Loula, jednatel společnosti Fors CS, Tomáš Veverka, ředitel společnosti Eurobit – čerpací stanice, a Petr Huňát, partner EuroOil a Robin Oil.

Gabriela Bachárová, gabriela.bacharova@atoz.cz

Fotogalerii z kongresu si lze prohlédnout na tomto odkazu.

Související články:

Společnost Shell otevřela svou první LNG stanici v ČR Kongres Čerpačka: Sortiment, který pohání váš byznys Ohlédnutí za Kongresem Čerpačka: v centru pozornosti zákazník a správný mix nabídky

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Komerční sdělení

Oil Station Care – Váš spolehlivý partner pro bezproblémový provoz čerpacích stanic

Za úspěšným provozem čerpací stanice nestojí jen kvalitní palivo a moderní technologie, ale především spolehlivý systém péče, který zajistí hladký chod každého dne. Právě to nabízí Oil Station Care – ucelený servisní koncept vycházející z více než třicetiletých zkušeností v oblasti údržby, servisu a legislativního poradenství pro čerpací stanice. Oil Station Care poskytuje komplexní správu provozu, od pravidelné údržby zařízení […]

AVIA – přidejte se k nám, společně jsme silnější

AVIA Česká republika je největší evropská i česká síť nezávislých čerpacích stanic, která spojuje podnikatele pod silnou značkou. Naši partneři si zachovávají svou nezávislost, ale využívají všechny výhody plynoucí z velikosti a stability sítě – svobodu rozhodování doplňuje síla kolektivní značky. Na rozdíl od jiných sítí přinášíme partnerům i zákazníkům vlastní privátní produkty – motorové […]

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Video: Čerpací stanice Adam v Chotěboři

Za rozhodnutím provozovat čerpací stanici se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba navázání na rodinné tradice. Jakub Adam, jednatel čerpací stanice Adam v Chotěboři, sází v rodinném podnikání hlavně na osobní přístup k zákazníkům. Kromě stojanů s palivem u něho najdete také myčku, nabídku stáčeného vína, stánek se zmrzlinou a populárním bubble tea nebo pivní speciality […]

Video: Čerpací stanice Fuel Rokytno

Za rozhodnutím stát se majitelem čerpací stanice se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba mít jako majitel kamionové dopravy kde tankovat a také nabídnout lidem poctivé jídlo na dálnici za velmi dobré ceny. Na čerpací stanici Fuel Rokytno čeká na zákazníky osm výdejních stojanů, dva tankomaty a jeden pro smluvní partnery, čtyři dobíjecí stání pro elektromobily, […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz


Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz

 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.






 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required