logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Skupina MOL oznámila finanční výsledky za třetí čtvrtletí roku 2025. Zisk před zdaněním činil...
  • Evropa se podle Skupiny MOL nachází na křižovatce, kdy průmysl čelí rostoucím nákladům a...
  • V České republice je aktuálně provozováno více než 54 tisíc osobních bateriových elektromobilů....
  • Na proměny a budoucnost maloobchodu se zaměří druhý ročník kongresu Czech Retail Days, který se...

Přezutí pneumatik nechává většina řidičů na poslední chvíli, více než polovina jich nakupuje zimní výbavu na čerpačkách

4. listopadu 2025
Data 0
118
Přezutí pneumatik nechává většina řidičů na poslední chvíli, více než polovina jich nakupuje zimní výbavu na čerpačkách

Čeští řidiči nechávají přípravu vozu na zimní sezónu často na poslední chvíli. Podle průzkumu společnosti MOL Česká republika šest z deseti tuzemských řidičů přezouvá pneumatiky na zimní až v průběhu listopadu, případně v době, kdy napadne první sníh, nebo dokonce nepřezouvá vůbec. Kromě přezutí pneumatik motoristé nejčastěji kontrolují a mění zimní směs do ostřikovačů a chladící kapalinu ve svém voze či nakupují škrabky a stěrky na led. Za přípravu auta na zimu osm z 10 řidičů nedá více než  2 500 Kč.

Data z aktuálního průzkumu agentury Kantar Hoffmann pro společnost MOL Česká republika ukazují, že Češi s přezouváním pneumatik příliš nespěchají. Zhruba čtyři z 10 motoristů mění pneumatiky s dostatečným předstihem, tedy již v říjnu, stejné množství čeká až do listopadu. Přitom podle legislativy mají řidiči povinnost používat zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza. Případně pokud lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že na pozemní komunikaci během jízdy může taková situace vzniknout. Výsledky průzkumu ukázaly, že každý desátý řidič pneumatiky nepřezouvá vůbec a podceňuje související riziko vzniku dopravní nehody.

Přečtěte si také
Koncept Fresh Corner společnosti MOL slaví 10 let a tvoří síť 1 300 prodejen napříč Evropou

3/4 řidičů by uvítali možnost přezutí pneumatik na čerpačce

„Z průzkumu vyplynulo, že tři čtvrtiny řidičů v zimě používají vůz stejně často, jako po zbytek roku, pouze malá část jezdí méně. Je zřejmé, že řidiči chtějí mít přípravu auta na zimu co nejjednodušší. Běžně tak na čerpacích stanicích MOL nabízíme zimní sortiment zboží, jako zimní kapaliny do ostřikovačů, rozmrazovače námrazy na oknech nebo zámku nebo škrabky na led,“ říká Mikuláš Duda, manažer korporátní komunikace společnosti MOL Česká republika a dodává, že téměř tři čtvrtiny řidičů navíc v průzkumu potvrdilo, že by uvítali možnost služby přezutí pneumatik přímo na čerpací stanici.

Přečtěte si také
OMV a VIZE 0 spouští podcast „Doplň šťávu“: Olga Lounová a Vlasta Korec inspirují k bezpečnější jízdě

Mladí věnují přípravě vozu větší pozornost

Přestože se většina řidičů věnuje přípravě vozu na zimu, rozsah úkonů zůstává spíše základní. Nejčastěji motoristé v souvislosti příchodem zimy doplňují zimní směs do ostřikovačů (77 % řidičů). Výměnu nebo kontrolu chladicí kapaliny potvrdilo 38 % řidičů, kontrolu stavu autobaterie 36 % oslovených. Každý devátý vůz pak před zimou neprojde vůbec žádnou kontrolou. „Výsledky průzkumu ukazují, že v přípravě vozu na zimní sezónu jsou nejaktivnější mladí řidiči ve věku 18 až 25 let, naopak nejméně se jí věnují starší řidiči ve věku 45 – 53 let,“ říká Mikuláš Duda.

Roste zájem o pravidelné čištění aut

V posledních letech také na čerpacích stanicích MOL pozoruje mezi českými řidiči rostoucí zájem o pravidelné čištění aut. „Více než polovina našich zákazníků navíc volí prémiové mycí programy, které zahrnují voskování a mytí podvozku a v zimních měsících poskytují maximální ochranu před solí a nečistotami,“ říká Petr Kurka, manažer nepalivového segmentu společnosti MOL ČR. „V zimních měsících doporučujeme použití automatických myček, které auto po umytí i osuší. Ideální frekvence mytí je alespoň dvakrát měsíčně.”

Více než polovina řidičů nakupuje zimní výbavu na čerpacích stanicích

Výsledky průzkumu společnosti MOL také potvrzují, že čerpací stanice jsou oblíbeným místem, kam řidiči míří při nákupu zimního vybavení. Alespoň někdy toto zboží na čerpacích stanicích nakupuje šest z 10 oslovených.  Nejčastěji řidiči na zimu pořizují zimní kapaliny do ostřikovačů. Společnost MOL v rámci tohoto sortimentu nabízí privátní značky Evox (do -30°C) a Alycol (do -20°C). Uváděná minimální hodnota přitom platí pro teplotu na předním skle během jízdy. Ta během rychlé jízdy velmi rychle klesá, a to i při relativně mírnějším mrazivém počasí. Mezi další sortiment čerpacích stanic, který řidiči uvítají v zimních měsících, patří Evox Ice Spray – rozmrazovač námrazy na oknech nebo zámku, škrabky na led různých velikostí nebo hadříky pro odmlžení okna uvnitř vozu.

Průzkum společnosti MOL proběhl na reprezentativním vzorku 523 řidičů v České republice, ve věku 18 až 59 let. Průzkum provedla společnost Kantar Hoffmann.

Související články:

Koncept Fresh Corner společnosti MOL slaví 10 let a tvoří síť 1 300 prodejen napříč Evropou OMV a VIZE 0 spouští podcast „Doplň šťávu“: Olga Lounová a Vlasta Korec inspirují k bezpečnější jízdě Komunikaci ve společnosti MOL povede Mikuláš Duda  Fresh Corner míří opět mimo čerpací stanice. Nová pobočka v centru Prahy nabídne kávu i rychlé občerstvení

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Komerční sdělení

Oil Station Care – Váš spolehlivý partner pro bezproblémový provoz čerpacích stanic

Za úspěšným provozem čerpací stanice nestojí jen kvalitní palivo a moderní technologie, ale především spolehlivý systém péče, který zajistí hladký chod každého dne. Právě to nabízí Oil Station Care – ucelený servisní koncept vycházející z více než třicetiletých zkušeností v oblasti údržby, servisu a legislativního poradenství pro čerpací stanice. Oil Station Care poskytuje komplexní správu provozu, od pravidelné údržby zařízení […]

AVIA – přidejte se k nám, společně jsme silnější

AVIA Česká republika je největší evropská i česká síť nezávislých čerpacích stanic, která spojuje podnikatele pod silnou značkou. Naši partneři si zachovávají svou nezávislost, ale využívají všechny výhody plynoucí z velikosti a stability sítě – svobodu rozhodování doplňuje síla kolektivní značky. Na rozdíl od jiných sítí přinášíme partnerům i zákazníkům vlastní privátní produkty – motorové […]

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Video: Čerpací stanice Adam v Chotěboři

Za rozhodnutím provozovat čerpací stanici se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba navázání na rodinné tradice. Jakub Adam, jednatel čerpací stanice Adam v Chotěboři, sází v rodinném podnikání hlavně na osobní přístup k zákazníkům. Kromě stojanů s palivem u něho najdete také myčku, nabídku stáčeného vína, stánek se zmrzlinou a populárním bubble tea nebo pivní speciality […]

Video: Čerpací stanice Fuel Rokytno

Za rozhodnutím stát se majitelem čerpací stanice se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba mít jako majitel kamionové dopravy kde tankovat a také nabídnout lidem poctivé jídlo na dálnici za velmi dobré ceny. Na čerpací stanici Fuel Rokytno čeká na zákazníky osm výdejních stojanů, dva tankomaty a jeden pro smluvní partnery, čtyři dobíjecí stání pro elektromobily, […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz


Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz

 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.






 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required