logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Síť čerpacích stanic OMV a obchodní řetězec Billa zahájily nový formát spolupráce – obchody VIVA...
  • Britská energetická společnost Shell v Číně otevřela svou největší dobíjecí stanici pro...
  • Společnost Čepro slavnostně položila základní kámen pro výstavbu šesti nadzemních...
  • Zdražování pohonných hmot v tuzemsku neskončilo, litr benzinu už stojí přes 40 korun. Natural 95...

Která autokosmetika jde na odbyt? Skladba sortimentu je alchymie

9. července 2018
Sortiment 0
1871
Která autokosmetika jde na odbyt? Skladba sortimentu je alchymie

Vybrat správný sortiment autokosmetiky a dalších doplňků pro čerpací stanici je alchymií, na které je dobré spolupracovat s dodavateli či centrálou, pokud provozovatel čerpací stanice podniká pod konkrétní značkou sítě. Na skladbu sortimentu má vliv spousta faktorů, nejzásadnějším je ale stále náročnější zákazník, který chce jednoduchá a funkční řešení. A je ochoten si za ně i připlatit.

Skladba sortimentu se odvíjí od umístění čerpací stanice, hustotě okolních obyvatel i preferencích stálých zákazníků, charakteru okolního prostředí i velikosti prodejní plochy. „Rozhoduje i to, zda je čerpací stanice vybavena myčkou,“ vysvětluje Marcel Vokoun, senior manažer nezávislého trhu a čerpacích stanic společnosti Filson. Trochu jiné produkty tak bude mít benzínka na venkově či v rekreační oblasti, odlišné potřeby zákazníků bude plnit čerpací stanice na dálnici.

Přečtěte si také
Prodeji zimních provozních kapalin pomáhá i merchandising

Od nejlevnějších ke kvalitě

Obvykle se vyplatí nabídnout v regálech produkty základních řad s nižší cenou a produkty vyšší ceny i kvality, své místo podle typu benzinky může mít i zboží prémiové. Zákazník si tak vybere podle své koupěschopnosti. I v kategorii autokosmetiky totiž stoupá zájem o kvalitu a prodej low-cost produktů klesá právě v její prospěch. To by se mělo projevit i v prostoru, který v regále daným výrobkům vyhradíte. Vyplatí se také dbát na category management a v regále jasně vyznačit prostředky na čištění interiérů a prostředky na čištění exteriérů plus případně jasně označit speciální produkty.

Standardním sortimentem v kategorii autokosmetiky jsou čističe a oživovače plastů, čističe disků a pneumatik. „Také cockpit spreje, čističe čalounění, skel a kůže,“ vypočítává nezbytný sortiment Marcel Vokoun a připomíná, že dalším dobře prodejným artiklem je i sortiment leštěnek a autošamponů. K ni ještě radí nezapomenout na sezonní produkty, ke kterým patří prostředky na odstraňování hmyzu, rozmrazovače skle a zámků, prostředky proti mlžení skel či stále populárnější tekuté stěrače. Právě tekuté stěrače jsou typickým produktem, který plní náročné požadavky zákazníků na autokosmetiku. Je jimi především nenáročná aplikace a funkčnost. Tekuté stěrače vytváří na skle vozu ochrannou hydrofobní vrstvu a na povrchu se pak hůře chytají nečistoty či hmyz. A čisticí prostředky v prémiovém segmentu na bázi nanotechnologií pak výrazně prodlužují účinnost, mají vyšší užitnou hodnotu a úměrně tomu také vyšší cenu, mnozí zákazníci si už ale dobře uvědomují, že aplikací takových prostředků ušetří za běžnou autokosmetiku. Se speciálně ošetřenou plochou skel tak může zákazník ušetřit na letní odstřikovací směsi, postačí obyčejná voda. Vyšší užitnou hodnotu je třeba zákazníkům vysvětlit a obhájit tak smysl zařazení produktu do nabídky. Podobně může zákazník ocenit i leštěnku, která sice patří do vyšší cenové kategorie, dobře se ale roztírá a šetří práci, které by se zákazník s levnějším produktem nevyhnul.

Přečtěte si také
7 z 10 zákazníků na cestách si dopřeje kávu na čerpačce, vyhrává espresso

Mantra pro zákazníka tedy zní: jednoduché použití, méně práce, bezproblémová aplikace a dlouhý účinek. A kvalitu si pamatuje zvláště tehdy, pokud mu skutečně ušetřila práci.

Podstatou úspěšného prodeje autokosmetiky je také dobře proškolená obsluha čerpací stanice, která dokáže zákazníkům podat dodatečné informace pro rozhodnutí a zapojit se tak aktivně do celého procesu prodeje.

Dobře prodejným artiklem je sortiment leštěnek a autošamponů. K ni ještě radí nezapomenout na sezonní produkty, ke kterým patří prostředky na odstraňování hmyzu, rozmrazovače skle a zámků, prostředky proti mlžení skel či stále populárnější tekuté stěrače. Právě tekuté stěrače jsou typickým produktem, který plní náročné požadavky zákazníků na autokosmetiku.

 

Muž versus žena, technické parametry versus vůně

U interiérových čističů je jednou z rozhodovacích atributů pro koupi rovněž vůně, která po aplikaci přípravku v interiéru zůstane. Nebojte se proto zařadit do sortimentu ty, které jsou „in“ nebo ty, jenž jsou zákazníky preferovány podle sezony – například v zimních měsících těžší vůně jako je vanilka a v létě naopak svěží citrusové tóny. Každá z cílových skupin si žádá svůj vlastní přístup. Zatímco zákazník muž stále preferuje především technické parametry kupovaných produktů, ženy si potrpí na jiné charakteristiky, ať už je to vůně či barva, případně tvar láhve a snadnost aplikace.  „Vůně hraje důležitou roli, tu, která zákazníkům nesedne, už nikdy nekoupí. Nové vůně testujeme pomocí interních i externích průzkumů,“ vysvětluje Tomáš Polreich, brand manager značky Coyote ze společnosti AutoMax Group. 

Trendy na letošní sezonu slibují inovace, vůně i design

Prakticky každým rokem přinášejí na trh výrobci a distributoři novinky, které dávají celé kategorii svěží šmrnc. Společnost Filson uvádí na trh v exteriérové autokosmetice nový autošampon Carlson s voskem a perleťovým efektem a také Carlson Tekutý vosk Hydrowax v rozprašovači. „Pro interiér jsme připravili kompletní sadu ubrousků Carlson na palubní desky, sklo, kůži, ruce a také ubrousky univerzální,“ informuje o novinkách Marcel Vokoun. Novinkou v portfoliu společnosti je švýcarská značka osvěžovačů Little Joe. Roztomilé 3D postavičky, originální tvar i design a široká paleta barev a vůní má zaujmout široké spektrum zákazníků.

Společnost AutoMax připravila pro letošní trh nové letní vody do ostřikovačů značky Coyote. „Jako první přicházíme na trh s čirou kapalinou bez přidaných zbytečných barviv, která se osvědčila na různých evropských trzích,“ přibližuje novinku Tomáš Polreich. Čirá kapalina je balená v barevných kanystrech, kterými chce společnost zatraktivnit prodejní místa na čerpacích stanicích.

Novinky mají dvě atraktivní vůně, kiwi-meloun a jablko a jejich prodej zastřeší motto „Coyote jde s barvou ven“. Změna designu ale čeká i další produkty autokosmetiky této značky. „Zároveň značku rozšiřujeme o řady příslušenství pro řidiče a to polarizační brýle Coyote Vision Polarized, autožárovky Coyote Vision a nový typ designových kanystrů Coyote secure,“ uzavírá Tomáš Polreich.  I v kategorii osvěžovačů přichází AutoMax s novinkou a na trh uvádí osvěžovače vzduchu značky Hippy italské společnosti Ma-Fra. „Jedná se o moderní osvěžovač ve tvaru květiny, který je vhodný nejen do auta, domácnosti, ale také do kanceláře. Vydrží až šest týdnů a kromě osvěžení vzduchu fungují rovněž jako elegantní doplněk interiéru, který vytváří pěkné prostředí,“ říká Lucie Sladká, brand managerka značky MA-FRA ze společnosti AutoMax. Společnost rozšiřuje i nabídku mobilního příslušenství. „Od května budou na trhu k dispozici nové magnetické držáky na mobilní telefony a další příslušenství značky Swissten,“ doplňuje Michaela Raková, key account manager pro čerpací stanice společnosti AutoMax.

Úspěšné jsou akce, nepřežeňte to s nimi

Trefit se do správného mixu nabídky autokosmetiky a dalších doplňků je zároveň trefou do úspěšných prodejů.  Pomáhají jim také marketingové akce i samotné atraktivní vystavení. „Velmi úspěšné jsou třeba jarní akce zaměřené na polarizační brýle nebo podzimní s autožárovkami Philips,“ uvádí Michaela Raková. Na nabídce je třeba aktivně pracovat a dobrý dodavatel vám také pravidelně provede servis položek a málo obrátkový sortiment nahradí tím, který bude pro charakter čerpací stanice vhodnější. Prostor je třeba dát také novinkám a vizuálně je zvýraznit. Typicky sezonní sortiment, ať už jde o léto či zimu, se dobře prodává ze stojanů, které upoutají pozornost zákazníka na první pohled.

(JH)

 

Související články:

Prodeji zimních provozních kapalin pomáhá i merchandising 7 z 10 zákazníků na cestách si dopřeje kávu na čerpačce, vyhrává espresso

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.9k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.8k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.6k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.2k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.8k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Panelová diskuse Fit for 55: Bude na každé čerpačce povinná dobíječka?

Pusťte si zvukový záznam panelové diskuse, která zazněla na 11. kongresu Čerpačka. Odborníci hovořili o direktivě Fit for 55 a jejím dopadu na automobilový průmysl a zákazníky. Co vás v diskusi čeká: Co nám říká direktiva Fit for 55 aneb jaké jsou evropské požadavky na auta a pohonné hmoty? Dočkáme se nové generace spalovacích motorů? […]

Video: Na Šafránce „načerpáte“ palivo i zdravé a regionální potraviny

Čerpací stanice Šafránka Rudná vsadila ve svém obchodě na domácí dobroty a regionální produkty. 

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required