logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Na vybraných pražských a brněnských stanicích Orlen si mohou zákazníci rezervovat balíčky s...
  • Orlen zahajuje novou etapu v oblasti elektromobility. Dosavadní dobíjecí infrastrukturu v síti...
  • AVIA Česká republika je největší evropská i česká síť nezávislých čerpacích stanic, která...
  • České firmy mají ve svých vozových parcích telematiku, tedy nástroje pro monitorování polohy...

Orlen se připravuje na budoucnost: partnerskou spolupráci v dobíjecí infrastruktuře nahradí vlastním řešením

2. října 2025
Zpravodajství 0
93
Orlen se připravuje na budoucnost: partnerskou spolupráci v dobíjecí infrastruktuře nahradí vlastním řešením

Orlen zahajuje novou etapu v oblasti elektromobility. Dosavadní dobíjecí infrastrukturu v síti čerpacích stanic Orlen, vybudovanou na základě partnerské spolupráce, postupně nahradí vyspělejší technologií a vlastním obchodním řešením.  Do roku 2035 chce Orlen provozovat až 1 700 vysokorychlostních dobíjecích bodů.  Nový přístup k elektromobilitě je součástí uceleného konceptu obsluhy zákazníků, který propojuje tradiční nabídku paliv, elektromobilitu, široký sortiment doplňkového prodeje, kvalitní občerstvení a digitální služby.

„Rozvoj elektromobility vnímáme jako klíčový prvek v procesu transformace čerpacích stanic Orlen v multifunkční centra služeb. Naše strategie je v souladu s evropskými i národními cíli v oblasti dekarbonizace dopravy. Vlastní dobíjecí infrastruktura je logickým krokem, který nám umožní garantovat vysoký standard služeb napříč celou sítí,“ říká Agnieszka Bobrukiewicz, členka představenstva skupiny Orlen Unipetrol zodpovědná za maloobchod v Česku, Maďarsku a na Slovensku a za rozvoj maloobchodního nepalivového segmentu ve skupině Orlen.

Přečtěte si také
Kompetenční centrum Orlenu pro inovace je v Praze, přineslo novinky v kategorii káv a nealkoholických nápojů pro sedm zemí

Síť Orlen v České republice aktuálně nabízí ve spolupráci s externím partnery na 102 čerpacích stanicích 294 dobíjecích bodů. To se ale v následujících letech změní.

„Počet elektromobilů v Evropě neustále roste a také se začíná probouzet v České republice. I když jsme v současné době v elektromobilitě na českém trhu čerpacích stanic lídrem, nelze zůstat stát. Dobíjecí technologie totiž procházejí rychlým vývojem. Proto začínáme naši stávající síť i dosavadní obchodní model měnit. Do roku 2030 chceme provozovat 600 vysokorychlostních dobíjecích bodů s výkonem nejméně 150 kW a do roku do roku 2035 až 1700 bodů po celé České republice. Vlastní vysokorychlostní dobíjecí infrastruktura nám umožní nabídnout prémiovou kvalitu v rozsahu minimálně čtyř až osmi dobíjecích bodů na každé lokalitě,“ upřesňuje Rostislav Moravec, ředitel sítě čerpacích stanic Orlen v Česku.

Přečtěte si také
Dvě třetiny Čechů pijí ledovou kávu nejčastěji na čerpací stanici. Vyplývá to z průzkumu Ipsosu pro Orlen

Firma plánuje do rozvoje vlastní dobíjecí infrastruktury investovat stovky milionů korun. Investice míří nejen do výstavby samotných bodů, ale i do technologického zázemí, digitálních služeb a zákaznické podpory. Využívat k tomu bude unijní i národní dotační programy. V roce 2026 se zaměří na výstavbu dobíjecí infrastruktury na dálničních čerpacích stanicích, které jsou součástí evropské páteřní dopravní sítě TEN-T. Na těchto čerpacích stanicích bude instalováno 22 dobíjecích bodů s výkonem od 150 kW a připojením k síti o minimální kapacitě 600 kVA. Dalších 300 dobíjecích bodů je ve fází projektování a stavebního řízení.

Instalace vysokorychlostních bodu na čerpacích stanicích je technicky i časově náročná. „Pro zajištění dostatečného výkonu ultrarychlých dobíjecích stanic je třeba postavit novou trafostanici a připojit lokalitu na vysoké napětí. Tato fáze výstavby, společně se získáním stavebního povolení, představuje nejdelší část celého procesu, který kvůli tomu často musíme rozložit do několika let. Věříme ale, že všechny výzvy úspěšně zvládneme a že se nám podaří jednotlivé projekty realizovat podle plánu,“ uzavírá Rostislav Moravec.

V roce 2027 Orlen plánuje zavést vlastní obchodní model, díky kterému zákazníkům nabídne plně integrované řešení s pokročilými digitálními funkcemi a personalizovanými službami. Dobíjení bude dostupné přes zákaznickou mobilní aplikaci ORLEN, která již dnes umožňuje pohodlnou platbu za klasické pohonné hmoty v obchodě i u stojanu, nákup doplňkového sortimentu a občerstvení, správu benefitů i přístup k dalším službám.

„I když jsme v současné době v elektromobilitě na českém trhu čerpacích stanic lídrem, nelze zůstat stát. Dobíjecí technologie totiž procházejí rychlým vývojem. Proto začínáme naši stávající síť i dosavadní obchodní model měnit. Do roku 2030 chceme provozovat 600 vysokorychlostních dobíjecích bodů s výkonem nejméně 150 kW a do roku do roku 2035 až 1700 bodů po celé České republice. Vlastní vysokorychlostní dobíjecí infrastruktura nám umožní nabídnout prémiovou kvalitu v rozsahu minimálně čtyř až osmi dobíjecích bodů na každé lokalitě,“ upřesňil Rostislav Moravec, ředitel sítě čerpacích stanic Orlen v Česku, který novou strategii firmy prezentoval 1. října na akci Forum elektromobilita.

Do rozvoje vlastní dobíjecí infrastruktury plánuje Orlen investovat stovky milionů korun. Investice míří nejen do výstavby samotných bodů, ale i do technologického zázemí, digitálních služeb a zákaznické podpory. V roce 2027 totiž chce Orlen zavést obchodní model, díky kterému zákazníkům nabídne plně integrované řešení s pokročilými digitálními funkcemi a personalizovanými službami.

Dobíjení bude dostupné přes zákaznickou mobilní aplikaci Orlen, která již dnes umožňuje pohodlnou platbu za klasické pohonné hmoty v obchodě i u stojanu, nákup doplňkového sortimentu a občerstvení, správu benefitů i přístup k dalším službám.

Související články:

Kompetenční centrum Orlenu pro inovace je v Praze, přineslo novinky v kategorii káv a nealkoholických nápojů pro sedm zemí Dvě třetiny Čechů pijí ledovou kávu nejčastěji na čerpací stanici. Vyplývá to z průzkumu Ipsosu pro Orlen Orlen rozšiřuje prodej nízko emisního paliva HVO100 Diesel na další čerpací stanice v Česku Orlen instaloval na první čerpačky fotovoltaické elektrárny

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Komerční sdělení

AVIA – přidejte se k nám, společně jsme silnější

AVIA Česká republika je největší evropská i česká síť nezávislých čerpacích stanic, která spojuje podnikatele pod silnou značkou. Naši partneři si zachovávají svou nezávislost, ale využívají všechny výhody plynoucí z velikosti a stability sítě – svobodu rozhodování doplňuje síla kolektivní značky. Na rozdíl od jiných sítí přinášíme partnerům i zákazníkům vlastní privátní produkty – motorové […]

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Video: Čerpací stanice Adam v Chotěboři

Za rozhodnutím provozovat čerpací stanici se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba navázání na rodinné tradice. Jakub Adam, jednatel čerpací stanice Adam v Chotěboři, sází v rodinném podnikání hlavně na osobní přístup k zákazníkům. Kromě stojanů s palivem u něho najdete také myčku, nabídku stáčeného vína, stánek se zmrzlinou a populárním bubble tea nebo pivní speciality […]

Video: Čerpací stanice Fuel Rokytno

Za rozhodnutím stát se majitelem čerpací stanice se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba mít jako majitel kamionové dopravy kde tankovat a také nabídnout lidem poctivé jídlo na dálnici za velmi dobré ceny. Na čerpací stanici Fuel Rokytno čeká na zákazníky osm výdejních stojanů, dva tankomaty a jeden pro smluvní partnery, čtyři dobíjecí stání pro elektromobily, […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz


Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz

 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.






 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required