logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Na vybraných pražských a brněnských stanicích Orlen si mohou zákazníci rezervovat balíčky s...
  • Orlen zahajuje novou etapu v oblasti elektromobility. Dosavadní dobíjecí infrastrukturu v síti...
  • AVIA Česká republika je největší evropská i česká síť nezávislých čerpacích stanic, která...
  • České firmy mají ve svých vozových parcích telematiku, tedy nástroje pro monitorování polohy...

V Česku má 47 procent firem v autech telematiku. Průměr Evropy převyšujeme o devět procent

1. října 2025
Data 0
110
V Česku má 47 procent firem v autech telematiku. Průměr Evropy převyšujeme o devět procent

České firmy mají ve svých vozových parcích telematiku, tedy nástroje pro monitorování polohy vozidla, spotřeby paliva či chování řidiče, nejvíce z celé Evropy. Alespoň část vozového parku má tímto řešením propojených 47 % tuzemských firem, evropský průměr je přitom 38 %. Uvádí to aktuální průzkum Arval Mobility Observatory, který provedla leasingová společnost Arval mezi 300 českými a 8000 světovými firmami.

Podíl českých firem, které mají vozidla propojená telematikou vzrostl podle průzkumu Arvalu meziročně o 5 procentních bodů, nejvíce vzrostlo využití telematiky ve firemních flotilách u malých firem, ze 42 na 52 %.

Přečtěte si také
Více než třetina firem v Česku jezdí elektromobily nebo hybridy. Tuzemské firmy dotahují průměr EU

Růst telematiky v Česku překonal zbytek Evropy

Propojení firemních vozidel telematikou v Česku překonalo podle průzkumu Arvalu zbytek Evropy. V tuzemských firmách vzrostl podíl firemních vozidel s telematikou o 5 procentních bodů na 47 %, evropský průměr je přitom 38 %. České firmy předehnaly v Norsko (46 %) a Dánsko (43 %) a dotahují světové lídry Turecko (53 %) nebo Spojené státy americké (51 %). „České firmy jsou v zapojování telematických nástrojů do firemních flotil výrazně napřed před zbytkem Evropy. V tuzemských firmách je nějaká forma monitoringu služebních vozidel běžnou součástí správy fleetů již mnoho let. Se zdokonalováním telematických nástrojů a aplikací na ně přechází stále větší množství firem,“ konstatuje Tomáš Kadeřábek, šéfkonzultant leasingové společnosti Arval.

Přečtěte si také
Dotace pomohly zvýšit počet nových elektromobilů, Arval hlásí 239% nárůst bateriových aut

Telematika vede ke snížení provozních nákladů i emisí

Telematické aplikace budou v blízké budoucnosti přispívat ke snížení uhlíkové stopy firemních fleetů. Ukazuje to Sustainability Playbook od britské společnosti MiX Telematics, podle které může monitorování firemních jízd snížit o 10 – 20 % emise CO2 z dopravy. Zároveň firmám dokáže uspořit náklady na provoz vozidel až o 15 %. „Telematické nástroje vedou ke zvýšení efektivity tras, umožňují monitorovat jízdy a činit opatření ke snížení spotřeby paliva. To vše šetří firemní rozpočet na mobilitu, ale také to vede k významnému snížení emisí,“ konstatuje Tomáš Kadeřábek z Arvalu.

České firmy telematiku mají, vyhodnocování dat z ní zatím jen zvažují

Přestože mají tuzemské firmy největší podíl propojených vozidel v Evropě, pravidelnou a důkladnou práci s daty získanými z telematiky společnosti zatím spíše zvažují.  Jen 13 % firem, které mají propojená vozidla telematikou, využívá její data pro další práci s řidiči nad rámec prosté tvorby knihy jízd, dalších 50 % o tom uvažuje v následujících třech letech. Mezi evropskými firmami, které mají ve fleetech telematiku, pracuje s daty 14 % dotazovaných firem, dalších 47 % plánuje jejich využití v příštích třech letech.

„Telematické nástroje umožňují firmám vyhodnocovat spotřebu paliva, styl jízdy jednotlivých řidičů nebo například dodržování povinných přestávek. Navíc umožňují optimalizovat trasy či plánovat servis dle technického stavu jednotlivých vozidel ve fleetu. Aby firma dosáhla úspor, je třeba hledat ve vozových parcích neefektivity a ty odstraňovat. V tom mohou telematická data při optimálním využívání pomoci,“ uzavírá Tomáš Kadeřábek z Arvalu.

Související články:

Více než třetina firem v Česku jezdí elektromobily nebo hybridy. Tuzemské firmy dotahují průměr EU Dotace pomohly zvýšit počet nových elektromobilů, Arval hlásí 239% nárůst bateriových aut Průzkum Arval: Generace Z hledá při koupi auta svobodu a zážitky, ne dlouhodobé závazky

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Komerční sdělení

AVIA – přidejte se k nám, společně jsme silnější

AVIA Česká republika je největší evropská i česká síť nezávislých čerpacích stanic, která spojuje podnikatele pod silnou značkou. Naši partneři si zachovávají svou nezávislost, ale využívají všechny výhody plynoucí z velikosti a stability sítě – svobodu rozhodování doplňuje síla kolektivní značky. Na rozdíl od jiných sítí přinášíme partnerům i zákazníkům vlastní privátní produkty – motorové […]

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Video: Čerpací stanice Adam v Chotěboři

Za rozhodnutím provozovat čerpací stanici se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba navázání na rodinné tradice. Jakub Adam, jednatel čerpací stanice Adam v Chotěboři, sází v rodinném podnikání hlavně na osobní přístup k zákazníkům. Kromě stojanů s palivem u něho najdete také myčku, nabídku stáčeného vína, stánek se zmrzlinou a populárním bubble tea nebo pivní speciality […]

Video: Čerpací stanice Fuel Rokytno

Za rozhodnutím stát se majitelem čerpací stanice se mohou skrývat nejrůznější pohnutky. Třeba mít jako majitel kamionové dopravy kde tankovat a také nabídnout lidem poctivé jídlo na dálnici za velmi dobré ceny. Na čerpací stanici Fuel Rokytno čeká na zákazníky osm výdejních stojanů, dva tankomaty a jeden pro smluvní partnery, čtyři dobíjecí stání pro elektromobily, […]

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz


Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz

 

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.






 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required