
Na čerpací stanici MOL v pražském Podolí byl otevřen nový Fresh Corner. Občerstvovací koncept postavený na kvalitní kávě, studeném i teplém jídle a minisupermarketu tak slaví svou 100. pobočku v České republice. Do konce roku 2019 by přitom měl být zaveden na všech 187 stanicích MOL. Do roku 2020 poté přibude i většina ze 114 původních stanic Pap Oil, které se současně zbarví dozelena. Strategií firmy je udržet nadstandardní jednotný servis napříč celou svou sítí.
Poprvé byl v Česku Fresh Corner představen v červenci 2015 na pobočce ve Vyškově a jubilejním stým se může chlubit pražské Podolí. K dubnu letošního roku bylo otevřeno již 24 nových provozoven. „S otevřením každého nového Fresh Corneru se vždy pojí kompletní rekonstrukce interiéru. Letos takovou úpravu podstoupí více než 70 čerpacích stanic a do konce roku 2019 by jí měly projít další stanice MOL,“ vysvětluje Richard Austen, generální ředitel MOL Česká republika.

MOL Česká republika dnes slavnostně otevřela pobočku konceptu Fresh Corner s číslem 100. Pásku přestřihli (zprava): Richard Austen, generální ředitel MOL Česká republika, Lars Höglund, senior vice president retail MOL Group a Tomáš Lux, retail manager MOL Česká republika.
Milion prodaných káv měsíčně
Fresh Corner se skládá ze tří základních oblastí. První z nich je kvalitní zrnková káva, druhou pak gastronomie včetně široké nabídky teplých jídel, a do třetice tradiční prodej potravin. „Naším největším tahounem je bezpochyby chutná káva. Řidiči oceňují například espresso servírované do kvalitního porcelánu a připravované v profesionálních kávovarech z prvotřídních kávových zrn. V nabídce je i několik druhů kávy s sebou ze samoobslužných automatů,“ upřesňuje Tomáš Lux, ředitel retailu MOL ČR a dodává: „Pochlubit se můžeme průměrně až milionem prodaných káv a spotřebou 80 000 litrů mléka do kávy měsíčně.“

Káva je stěžejním tahounem konceptu Fresh Corner. Česká republika patří k zemím, kde se kávě velmi daří. Zákazníci si potrpí na kvalitu.
Fresh Corner se zaměří i na zdravější nabídku jídel
„Od začátku na trhu se koncept vyvíjel a upravoval podle potřeb zákazníků. Do nabídky jsme tak přidali třeba teplá jídla, optimalizovali jsme tok zákazníků v prodejně, nebo jsme v posledních měsících uvedli novou nabídku čerstvých těstovin,“ vyjmenovává Tomáš Lux. V nabídce je dále tradiční jídlo „do ruky“, jako jsou sendviče, toasty a panini, slané a sladké pečivo i několik druhů polévek. „Měsíčně prodáme v průměru 25 tun sendvičů a pečiva. V tomto roce se navíc chceme zaměřit na nové gastro produkty, mezi které patří například exkluzivní Fresh Corner Donut. Velký potenciál do budoucna vidíme také v sortimentu zdravých potravin,“ uzavírá Tomáš Lux.

Sladký pekařský sortiment je ideálním doplňkem ke kávě. Čerstvé zboží si zákazník žádá.

Donuty či muffiny lze sezónně zdobit a nabízet je v rámci různých příležitostí.

I croissanty mohou být netradičnějšího charakteru. Důležitá je čerstvost i vzhled – dávná poučka o tom, že jíme i pohledem, tu platí dvojnásob.

V nabídce slaného pekařského sortimentu jsou variace sendvičů a baget s rozličnými náplněmi.

Káva a občerstvení je klíčový důvod, proč zákazník volí návštěvu čerpací stanice MOL s konceptem Fresh Corner. Velký prostor vidí MOL také v nabídce zdravějšího sortimentu.
Přebalovací koutky i sprchy
Čerpací stanice MOL přitom nabízejí mnohem širší nabídku služeb. Především na hlavních dálničních tazích jsou vybaveny sprchami, které využívají hlavně profesionální řidiči. Setkáme se zde také s dětskými a přebalovacími koutky. V neposlední řadě MOL připravuje speciální aplikaci, v níž si lidé jednoduše vyhledají, jaké konkrétní služby nabízejí jednotlivé čerpací stanice v jejich blízkosti. Péče se na stanicích MOL dostane i vozům – ke klasickým mycím linkám rychle přibývají boxy pro ruční mytí.

Na čerpací stanici patří úsměv. V MOLu se na tom pracuje v rámci interního programu Smile.
(TZ/JH)