logo

  • Zpravodajství
  • Multimédia
  • Publicistika
    • Data
    • Rozhovory
    • Trendy
  • Sortiment
    • Produktové kategorie
    • Novinky
  • NEWSLETTER
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletterů Čerpačka
  • Speciál Čerpačka
    • Poslední vydání speciálu
    • Distribuce
    • Inzerce
  • KONGRES
    • O akci
    • Program
    • Registrace
    • Reference
    • Partneři
    • Historie
    • Kontakt
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Odkazy
  • Rozvoj nových prodejních kanálů je strategií, do které se Billa letos pořádně opřela. Spustila...
  • Kategorie: Pet food Produkt: PrimaCat Classic kapsičky pro kastrované kočky Nové kapsičky...
  • Kategorie: Slané pochutiny Produkt: Pečené a křupavé snacky od slona! Slon Manolo přináší...
  • 30. září zavítal na čerpací stanici Orlen Benzina v pražské ulici Argentinská monopost F1 týmu...

Nejdůvěryhodnější značkou roku 2022 jsou čerpací stanice Tank Ono

11. listopadu 2022
Zpravodajství 0
6389
Nejdůvěryhodnější značkou roku 2022 jsou čerpací stanice Tank Ono

Osmý ročník marketingového programu Důvěryhodné značky zveřejnil výsledky průzkumu zaměřeného na důvěryhodnost značek na trhu v České republice. Soutěž jasně poukázala na tržní změny v rámci nákupního chování, reagující na dění ve společnosti. Dotázáno bylo čtyři tisíce respondentů, kteří hodnotili téměř devět set značek z devadesáti kategorií nejrůznějších oblastí. Jsou mezi nimi služby a instituce, poskytovatelé energií, prodejci drogerie, potraviny a také čerpací stanice. Letošním vítězem se poprvé stala společnost Tank Ono. 

Mezi nejsilnějšími značkami celého průzkumu zazněla jména jako Lego, Jar a IQOS. Skokanem roku, tedy značkou s největším meziročním nárůstem, se stala značka probiotik Biopron. Slavnostní vyhlášení Nejdůvěryhodnějších značek 2022 proběhlo v rámci galavečera 10. listopadu tohoto roku v Autoklubu České republiky v Praze.

Přečtěte si také
Popáté v řadě je Benzina Orlen Nejdůvěryhodnější značkou roku

Tank Ono má vítězství poprvé, v zákaznické zkušenosti se zlepšuje

Značka čerpacích stanic Tank Ono zvítězila v programu Důvěryhodné značky poprvé. V předchozích ročnících na prvním místě kralovala značka Benzina Orlen, která prvenství obhájila v letech 2017 až 2021. V roce 2015 a 2016 byla na prvním místě značka Shell. Podle organizátorů programu spotřebitelé udělili svou důvěru značce Tank Ono také kvůli konzistentní cenové politice. Tu společnost dlouhodobě nemění a svým zákazníkům nabízí výhodné ceny pohonných hmot, které se silně odlišují od průměrných cen na trhu. To spotřebitelé, jejichž rozpočty ovlivňuje rostoucí inflace, oceňují.

„Ocenění nás samozřejmě potěšilo. Na jednu stranu nás ocenění i překvapilo, na druhou stranu byl mediální zájem o téma cen pohonných hmot v posledním roce extrémní, a tudíž se dalo očekávat že se propíše i do této ankety,“ říká Jiří Ondra mladší. Domnívá se, že důvěru zákazníci značce dávají především pro její konzistentnost: „Důvěra se buduje dlouhodobě a my ji budujeme skoro 30let. Důvěra v nás vložená spočívá v tom, že má zákazník jistotu že od nás dostane kvalitu za nízkou cenu. A to platí pro čerpací stanici v Praze a nebo v malé vesnici na Moravě. Naše politika je jednotná v celé ČR.“ Podle něj vysoká inflace ovlivnila spotřebitelské chování napříč odvětvími, zákazníci jsou cenově senzitivnější a stále více si rozmýšlí, zda chtějí platit prémiovou cenu. „Není to ale jen o nízkých cenách, naše prodejny postupně modernizujeme a máme široký nabídku doplňkového sortimentu,“ dodává.

Letos v únoru se stala společnost Tank Ono také vítězem kategorie Mastercard Čerpací stanice s prodejnou díky míře loajality deklarované zákazníky. Ta v posledním roce výrazně stoupla  – podíl zákazníků, pro které je prodejna v rámci kategorie hlavním nákupním místem, je 66 %. V roce 2020 získala společnost také ocenění společnosti KPMG v projektu „Generace CX“, který se věnuje stavu zákaznické zkušenosti v tuzemsku a hodnotí devět odvětví české ekonomiky. V rámci retailu do nich patří také čerpací stanice. Podle studie je Tank Ono zajímavým příkladem značky, která, soudě dle vyjádření zákazníků, staví svou CX strategii na jednoduché cenové propozici se zachováním důležitých parametrů kvality produktu a služeb. Díky tomu je pro své zákazníky čitelná – lidé jasně vědí, co od ní mají čekat.

90 kategorií a 900 značek hodnotilo 4 000 respondentů

„Čeští spotřebitelé hodnotili v nezávislém průzkumu v 90 kategoriích téměř 900 značek. Ty jsou nominovány automaticky na základě prodejů. To zaručuje, že oceněné značky jsou skutečně silné a důvěryhodné. A protože může v každé kategorii zvítězit pouze jedna značka, redesignovali jsme logo soutěže. Nově je jeho součástí symbol medaile s jedničkou,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services. „Nejdůvěryhodnější značka zareagovala rovněž na převratné změny na trhu s energiemi a stavebninami, proto byly otevřeny nové kategorie typu Kamna a krby, Kotle a bojlery, Betonové prvky, Střešní krytiny či Fasádní systémy. Výsledky v těchto kategoriích mohou zákazníkům pomoci při výběru alternativního zdroje tepla před nadcházející topnou sezónou či při plánované rekonstrukci,“ dodává Lukáš Matějka.

Důvěryhodné značky potvrzují zajímavé změny v nákupním chování českých zákazníků

Výsledky programu potvrzují i data výzkumné agentury NielsenIQ, která sleduje změny v nákupním chování. Zákazníci si své nákupy plánují a promýšlejí v této náročné době ještě výrazněji než v loňském roce. I letos procento respondentů, deklarujících zájem o zdravý životní styl nekleslo pod 70 %. Větší roli nyní hrají promoce. Citlivost na promoce se výrazně změnila, více nakupujících je v dnešní době ochotno nakupovat jiné než obvyklé značky, právě kvůli promoakcím. Před pandemií, v roce 2019 uvedlo 63 % dotázaných že je promoce při nakupování ovlivňují, z letošního výzkumu Inflační studie vyplývá že již 77 % dotázaných inklinuje k promočním akcím. Již z průzkumu Inflace, který byl realizován v červenci 2022 vyplynulo, že čeští zákazníci změnili své nákupní zvyklosti. 29 % z nich začalo nakupovat v obchodech, které nabízejí výrobky za nižší ceny.

 

Související články:

Popáté v řadě je Benzina Orlen Nejdůvěryhodnější značkou roku

Doporučujeme

Poslední vydání speciálu

Čtěte poslední Speciál Čerpačka!

 

                                                               Zajistěte si svůj výtisk

Nejčtenější zprávy

  • Benzina spustila aplikaci Mycí digi linka, auto pozná podle SPZ 7.9k views | posted on 9. dubna 2018
  • ČOI: Kvalita paliv v roce 2019 rostla, nejlepší výsledky mají alternativní paliva 6.9k views | posted on 31. ledna 2020
  • Koncept Fresh Corner je už na stovce čerpacích stanicích MOL 6.6k views | posted on 3. května 2018
  • Benzina spouští bezkontaktní platby mobilem přímo u stojanu 6.2k views | posted on 29. října 2018
  • LPG stanice nově varují před ručním plněním plynových láhví pod pokutou 50 000 korun 4.8k views | posted on 10. července 2020

Komerční sdělení

Archiv komerčních sdělení

Multimédia

Panelová diskuse Fit for 55: Bude na každé čerpačce povinná dobíječka?

Pusťte si zvukový záznam panelové diskuse, která zazněla na 11. kongresu Čerpačka. Odborníci hovořili o direktivě Fit for 55 a jejím dopadu na automobilový průmysl a zákazníky. Co vás v diskusi čeká: Co nám říká direktiva Fit for 55 aneb jaké jsou evropské požadavky na auta a pohonné hmoty? Dočkáme se nové generace spalovacích motorů? […]

Video: Na Šafránce „načerpáte“ palivo i zdravé a regionální potraviny

Čerpací stanice Šafránka Rudná vsadila ve svém obchodě na domácí dobroty a regionální produkty. 

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz
Web editorka
Jitka Hemolová
tel.: +420 777 334 277
e-mail: jitka.hemolova@atoz.cz


Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

 

© 2017. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required