S příchodem jara a zvýšeného množství pylu i prachu v ovzduší se každoročně zvyšuje zájem o pravidelné mytí vozů. Z aktuálních statistik sítě čerpacích stanic Orlen vyplývá, že čeští řidiči jsou velmi nároční a na péči o svůj vůz nešetří.
Ve větších městech volí přibližně polovina zákazníků čerpacích stanic Orlen prémiové mycí programy Premium a Exklusive. Orlen nabízí autokosmetiku a další prostředky pro péči o vůz, které splňují přísné ekologické normy a prošly příslušnými certifikacemi. Všechny mycí linky jsou také vybaveny vlastními čističkami vody, které recyklují až 80 % spotřebované vody.
117 mycích linek, 18 mycích center a 16 zařízení pro ruční mytí
Síť čerpacích stanic ORLEN v České republice aktuálně nabízí 117 mycích linek, 18 mycích center a 16 zařízení pro ruční mytí. „Trh se za uplynulá léta velmi změnil. Vzrostla obliba ručního mytí a v důsledku rozvoje konkurenčního prostředí, se zmenšila velikost spádových oblastí mycích linek,“ říká Igor Karliński, ředitel pro shop a gastro sítě Orlen. Poskytovatelé služeb automatického a ručního mytí mají často rozdílné zákazníky. Ti, kteří vyhledávají automatické mytí, jsou zaměřeni na rychlost a výsledek. Naproti tomu řidiči, kteří dávají přednost ručnímu mytí, hledí především na cenu a celkovou šetrnost.
Nespornou výhodou ručního mytí je možnost individuálního nastavení průběhu a způsobu mytí. Právě princip „udělej si sám“ je pro část klientů do jisté míry přidanou hodnotou. „V naší síti ruční mytí průběžně modernizujeme, nabízíme až sedm programů mytí a používáme technologii s panely umožňujícími mytí podvozku, což byla dosud spíše nestandardní část výbavy ručních myček používaná především v automatických mycích linkách. Cenově velmi atraktivní je například rychlý oplach. Pokud ale zákazník využije celý cyklus všech programů ručního mytí v doporučeném časovém intervalu, bude celková cena podobná jako u mycích programů automatické linky, ne-li vyšší. A to samé platí i pro finální výsledek,“ dodal Igor Karliński.
Čeští řidiči preferují prémiové programy mytí
Co se týče automatických mycích linek v síti čerpacích stanic Orlen, z nárůstu obratů vyplývá, že čeští řidiči stále častěji preferují prémiové programy a kladou velký důraz na kvalitu a šetrnost mytí. Čerpací stanice Orlen proto používají automatické mycí linky výhradně v „plné“ výbavě od dodavatele WashTec. Moderní technologie automatických myček s kartáči z pěnového polyethylenu zaručuje šetrné mytí povrchu vozidla. Dalším z faktorů šetrného mytí je kvalitní a pravidelná údržba myček včetně včasné výměny kartáčů.
Mytí se zážitkem nabízí FoamSensation
Některé nově modernizované myčky Orlen navíc nabízejí i neotřelý zážitek prostřednictvím technologie FoamSenstation. V případě volby prémiového programu Exklusiv za 329 korun totiž vozidlo pokryje extra porce účinné aktivní pěny vytvářející kompaktní stěnu nasvícenou LED diodami. Zákazník tak může během mytí sledovat neobvyklou hru barev na pěnovém vodopádu. Tato „světelná show“ je velmi oblíbenou atrakcí nejen pro děti.
Na jaře jdou na odbyt auto šampóny a vlhčené ubrousky
Zatímco požadavky zákazníků na kvalitu mytí obecně rostou, jarní měsíce jsou spojeny se specifickými trendy ve vývoji poptávky. „Velmi žádané jsou kvalitní auto šampóny a vlhčené ubrousky. Stále roste popularita produktů k okamžitému použití. Tento vývoj pozorujeme zejména u prostředků určených k ošetření interiéru a exteriéru vozidel a u chladicích kapalin, které si u nás mohou zákazníci zakoupit pod značkou Platinum,“ dodává Igor Karliński. Příkladem úspěšného inovativního produktu je také prémiová kapalina do ostřikovačů s nano částicemi. Její speciální složení účinně zabraňuje ulpívání vody a pylu na čelním skle a prodlužuje jeho čistotu nejméně na dvojnásobek oproti standardním kapalinám do ostřikovačů.